neděle 11. května 2014

Tvarohový míša dort, aneb krásný den matek!

Dobré odpoledne děvčata :)

Tak dnes tu máme Den matek, tak co, nezapomněly jste na ně? :)
My si se ségrou zase lámaly hlavu a nakonec jsme to krásně vymyslely :)
Já se postarala o krásnou snídani, ségra o krásné dopoledne (vzala maminu do kina :) )

No a o tu snídani se s Vámi musím podělit! Pekli jsme s přítelem do půl druhé do rána, aby to bylo pro mamku překvapení, žeano :D No pekla jsem to poprvé, tak jsem ve skutečnosti ani neměla tušení, co jí cpu, ale hrozně jsem byla na ten recept natěšená - a věděla jsem proč!

Co budeme potřebovat? (Napíšu Vám origo recept i co jsem případně změnila :D )

Korpus:
300 g ovesných vloček
350 ml mléka
8 g jedlé sody (já sodu nenašla, takže jsem tam sypla 12 g prášku do pečiva)
80 g kokosový cukr (za mě 40 g třtinového cukru)
5 bílků
22 ml olivového oleje (vážit olej se mi opravdu nechtělo :D 2 lžíce ale byly dostačující :) )
20 g kakaa
špetka soli

Krém:
750 g tvarohu (za mě odtučněný)
50 g medu (2,5 lžíce za mě - ale nejlepší si prostě osladit tak, jak uznáte za vhodné)
30 g strouhaného kokosu


Takže předehřejeme si troubu na 200°C a vymažeme formu olivovým olejem a vysypeme kokosem - pořádně! Nebo se vám to přilepí jak mně! :D). Ovesné vločky rozmixujeme na jemnou mouku a smícháme se všema ingrediencema, kromě bílků. Bílky si vyšleháme do pěny a jemně vmícháme do těsta. Vylijeme do formy a na hodinku buchneme do trouby :)
Nachystáme si krém tím, že prostě smícháme všechny 3 ingredience dohromady. Po té co vytáhneme korpus z trouby, necháme vychladnout, vyklopíme a potřeme krémem :) Já navíc vrch posypala kakaem a z nasekaných lískových oříšků udělala srdíčko :)
Zaručeně zachutná! Do mě už ho dneska zaletělo tolik, že jsem si udělala neplánovanej cheat day :D
Zdroj receptu včetně obrázkového návodu! :)

Jen se zakousnout :)


Další krása dnešního dne? :) Včera jsme byli s mým pro jednu kytku do herbáře - v 10 večer :D haha - takže jsme kytku stejně nenašli. A co se ráno nestane? Příjde mi sms, že se pro ni vydal a mám ji na parapetě. No nerozplyňte se :D 

Na to aby šla do herbáře je ovšem až moc krásná :)

Takže pěkně vázičkuje a počet herbářových položek zůstal nezměněn :) :D
Tak krásky, já Vám přeji dobrou chuť, pokud se do receptu pustíte a krásný den i pokud nepustíte :)
Co se týče obíhání Vašich blogů, bude to teď složitější, mám hromadu učení, ale pokusím se, jak jen to půjde! :)



6 komentářů:

  1. Páni, to se mamka ale ale měla :) Přemýšlím, že bych zkusila taky (a podle tvých změn)
    .
    Btw: Přítel musí být hrozně fajn... Nejen že ti romanticky nosí kytičky, ale ještě s tebou po nocích vaří :)

    OdpovědětVymazat
  2. moc chutný recept,určitě jsi tím mamce udělala radost :)

    OdpovědětVymazat
  3. báječný dortík!:) já letos mamče nic upéct nestihla :( ale myslím, že jí stačilo, že jsme byly spolu!

    OdpovědětVymazat
  4. Ten je krásný :)) Není nic hezčího než podobný dáreček od srdce! Moje maminka byla obdařena lívanečky s domácí marmeládou a byla nadšená :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherný blog o chudnutí a fitness ceste života :D :D Ako tak čítam posledné články, podarili sa ti super zmeny a určite si šťastnejšia :D Keby to tak platilo pre všetkých ľudí.

    Tento koláčik skúsim. Ovsené vločky milujem, takže mi bude určite chutiť. Ale neviem ako zvyšku rodiny.
    Mimochodom, tiež sa zaujímam o zdravú výživu a cvičím. Ale len za účelom posilniť telo, nie moc schudnúť :D

    Určite sa sem ešte vrátim :D

    OdpovědětVymazat