pondělí 23. června 2014

Štrůdl bez jablek a štrůdlovatění, aneb banánová bašta!

Ahoj kočky!

Máme se? :))

Hehe, tenhle recept určitě všichni znáte, ale trochu jinak :) Ale ok, napíšeme si sem rovnou obě varianty, ze kterých můžete udělat milion dalších variant :)

Prvně ta klasika, kterou asi znáte, ale kdyby náhodou - vločkový štrůdl :)

Potřebujeme:
250 g vloček
400 g bílého jogurtu
2 velká jablka (tady teda střílím, je to čistě na vás)
2 lžíce medu (opět ochutnáme a kdyžtak si přisladíme)
skořice

Smícháme vločky, med a jogurt a vytvoříme takové děsně dobré těsto. Na plech si dáme pečící papír a z (menší) poloviny těsta si vytvoříme 2 dlouhé placky. Jablíčka nakrájíme na kostičky, smícháme se skořicí a pokládáme je na těsto. (do jablkej případně můžeme nasekat ještě oříšky :) ). Po té vezmeme druhou část těsta a obalíme jí ta jablíčka. A pak šupky do předehřáté trouby na 200°C na 30 minut. :) Vytáhneme, baštíme.

No, ale protože je to hrozná piplačka a protože já mám hrozně ráda banány, trochu jsem si tohle upravila. Ovšem, můžete upravit i tak, že tam stále necháte ty jablka, jen se s tím nebudete muset tak piplat :D

Potřebujeme:
250 g vloček
400 g bílého jogurtu
2 banány
250 g tvarohu
hrst lístkových oříšků
med

Smícháme opět vločky s jogurtem, případně s medem (já ho dávám jen do druhé horní poloviny společně s oříšky). Do zapékací mísy nebo formy dáme pečící papír (nebo vymažeme máslem a kokosem) a lupneme tam první půlku těsta. Trochu se pokusíme vyvýšit okraje a prohloubit prostředek, aby do toho pěkně sedla ta náplň. Banány smícháme s tvarohem (jestli to hodíte do mixéru, nebo jen na drobno nakrájíte banán a smícháte je jedno ;) já krájím na drobno, ty kousky banánu mi vyhovují :)) a náplň kydneme na těsto. Druhou část těsta smícháme s oříšky a medem (to samozřejmě můžeme udělat s celým těstem) a zakryjeme tím celej výtvor. Opět lupneme do trouby na 200°C na 30 minut.

Obě bašty podáváme s tvarohem a bílým jogurtem, akorát u jablek přidáme skořici, u banánů kakao :)) Ale to je samozřejmě na vás, hoďte si tam co chcete :D Ale tak to jím já :D

Přeji dobrou chuť! :)

7 komentářů:

  1. Štrůdl bez jablek... To je snad oxymorón, ne? :D

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě zkusím, vypadá to báječně :-) Ale zkusím asi to první. Miluji kombinaci jablek a skořice ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Mňamky,tak tohle bych si moc ráda dala,někdy to opravdu musím udělat,už jen ze čtení a vidění obrázků se mi na to sbíhají sliny :)

    OdpovědětVymazat
  4. Už se těšim na orgie, který budu provádět v kuchyni doma. Tady to moc nejde.. ta kuchyně je spíš nic než moc :d

    OdpovědětVymazat
  5. Tu variantu s banány určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  6. Takže k tomu 1. receptu, větší část těsta rizpatlám na ten peč. papí a na to dávám ta jablka a jak jako že druhou částí obalíme jablíčka, to nechápu...?

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to báječně, budu to muset někdy vyzkoušet.
    Mimochodem nominovala jsem tě na Liebster award - pravidla u mě na blogu:-) Doufám, že se ti to bude líbit a že se tímto dozvím o tobě něco víc.
    Kačííí (http://kaciiizdrave.blog.cz/)

    OdpovědětVymazat